Regulamin
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Właścicielem sklepu
internetowego (zwanej dalej sklepem) jest Domidea projektowanie i wystrój
wnętrz Katarzyna Niemiec z siedzibą w Zielonej Górze 65-175 przy ul. Staszica
9/9U, posiadająca numery NIP 9730229607 oraz REGON 970562652.
2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż
detaliczną za pośrednictwem sieci Internet. Warunkiem dokonania zamówienia w
sklepie jest wypełnienie formularza zamówienia oraz akceptacja zawartych w nim
warunków i kosztów dostawy.
3. Klientem nazywa się osobę lub
firmę/instytucję, która wypełniła formularz rejestracyjny lub zgłoszeniowy.
Zamówień w Sklepie mogą dokonywać tylko osoby pełnoletnie.
II. OFERTA
1. Wszystkie produkty oferowane
przez sklep są nowe, nieużywane, wolne
od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek
polski.
2. Wszystkie ceny podane na
stronach internetowych są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla
stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia
zamówienia przez Klienta dla wersji produktu zgodnej z opisem towaru.
Prezentowane zdjęcie może odbiegać od wersji z opisu.
3. Oferta prezentowana na
stronach sklepu nie jest stanem magazynowym sklepu. Część prezentowanych
towarów dostępna jest od ręki (w opisie produktu widnieje wówczas informacja:
"Dostępne w 24h" ). Pozostałe towary są zamawiane przez sklep po
złożeniu zamówienia przez Klienta.
4. Wszystkie ceny produktów
znajdujących się w ofercie sklepu mają charakter informacyjny i nie stanowią
oferty w rozumieniu art. 66 i nast. Kodeksu Cywilnego. Sklep zastrzega sobie
możliwość odwołania lub ograniczenia części oferty, organizowania oraz
odwoływania akcji promocyjnych oraz zmian asortymentu i cen towarów bez podania
przyczyny.
5. W przypadku podania
nieprawdziwych, nie pełnych lub błędnych danych - Sprzedający spróbuje
skontaktować się z Kupującym w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. Jeśli
kontakt nie będzie możliwy Sprzedający może odstąpić od umowy sprzedaży.
6. Terminy realizacji zamówień są opisane
przy każdym produkcie. UWAGA: produkty należące do kategorii DOSTĘPNE 24 oraz
inne z pozostałych kategorii są realizowane i wysyłane po otrzymaniu zapłaty.
Natomiast przy poszczególnych produktach podana jest informacja o konieczności
pozyskania informacji od producenta o zbliżonym terminie dostawy, wtedy
realizacja zamówienia sięga terminem
nawet do 10 tygodni o czym Klient zostanie poinformowany przez sklep
drogą elektroniczną lub telefoniczną. Klient ma prawo odstąpienia od zakupu w
przypadku zbyt długiego terminu oczekiwania na zamówienie.
7. Sklep dokłada należytych
starań, aby prezentowane na stronie internetowej zdjęcia i opisy towarów były zgodne z ich
rzeczywistymi cechami.
8. Jeśli cechy oferowanych
towarów odbiegają od prezentowanych zdjęć, jest to wyraźnie zaznaczone w opisie
towaru. Taka sytuacja może dotyczyć wersji kolorystycznej lub innej cechy tego
samego towaru.
9. Z przyczyn niezależnych od sklepu
przedstawione terminy dostaw mogą ulec wydłużeniu. Nieznaczne wydłużenie
terminu dostawy nie stanowi podstawy do odstąpienia od realizacji umowy bez
akceptacji sklepu oraz Klienta. W przypadku znacznego wydłużenia terminu
realizacji, Kupujący ma prawo odstąpić od zamówienia a Sklep zwróci wpłaconą za
dany produkt zaliczkę Kupującemu.
10. Promocje organizowane przez sklep nie łączą się z innymi oraz nie obowiązują na nie wcześniej udzielone rabaty.
III. ZAMÓWIENIE
1. Podstawą realizacji zamówienia
jest kompletne i zgodne z prawdą wypełnienie formularza zakupu
2. Przy każdym towarze podany
jest czas realizacji zamówienia. Jest to czas, który potrzebujemy, aby
skompletować zamówione towary i zrealizować wysyłkę. W przypadku, gdy czas realizacji byłby dłuższy niż podany na naszych
stronach, kontaktujemy się z kupującym, aby potwierdzić realizację zamówienia
oraz uzgodnić propozycję terminu.
3. Sklep zastrzega sobie prawo do
odstąpienia od transakcji sprzedaży w przypadku braku dostępności towaru u
dostawcy. Wpłacone przez Klienta środki pieniężne zostaną wówczas zwrócone na
wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
4. Korektę do swojego zamówienia
klient może wprowadzać tylko do momentu wysłania przez sklep potwierdzenia
przyjęcia zamówienia do klienta. Klient może również wycofać swoje zamówienie
zanim zostanie ono potwierdzone przez sklep. W wypadku opłaconego zamówienia
sklep zwraca wpłacone pieniądze pomniejszone o koszty obsługi bankowej i
księgowej.
5. Po potwierdzeniu zamówienia towarów
niedostępnych w magazynie, Klient jest zobowiązany do wpłacenia zaliczki w
wysokości 30% ceny brutto towaru. Pozostałe 70% ceny Klient wpłaci przed
odbiorem towaru, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem.
6. Sklep zastrzega sobie prawo do
odmowy realizacji zamówienia, które zawiera niekompletne dane, np. błędny adres
wysyłkowy, brak adresu e-mail, które są niezbędne do zrealizowania zamówienia.
Również zamówienia, które nie zostaną opłacone w terminie 7 dni roboczych od
dnia ich złożenia będą uznawane za nieaktualne i nie będą realizowane. Wyjątek
stanowią indywidualne ustalenia między klientem a sklepem.
7. Na wszystkie towary
sprzedawane w naszym sklepie wystawiamy faktury VAT.
8. Jeśli faktura ma zostać
wystawiona na firmę lub instytucję, należy podać nazwę podmiotu, dane oraz NIP.
Dokonując zakupu w sklepie klient wyraża zgodę na wystawienie faktury bez
podpisu.
IV. PŁATNOŚĆ ZA ZAMÓWIONY TOWAR
1. Możliwe są następujące formy
płatności:
i. Przelewem. Jeśli towar jest
dostępny w magazynie, rezerwujemy go i przesyłamy e-mail zawierający nasz numer
rachunku bankowego. Po zaksięgowaniu wpłaty towar zostaje wysłany do Klienta.
Przy braku dostępności towaru Klient zobowiązany jest do wpłaty zaliczki w
wysokości 30% ceny towaru. Po przesłaniu towaru przez producenta do sklepu,
Klient zostaje o tym fakcie powiadomiony i poproszone o wpłacenie pozostałej części
ceny towaru. Po zaksięgowaniu tej wpłaty towar zostaje wysłany do klienta.
ii. Za pobraniem - w przypadku
towarów dostępnych w magazynie. Jeśli towar wymaga uprzedniego zamówienia,
Klient zobowiązany jest do przekazania na konto sklepu 30% ceny brutto towaru.
W przypadku wyboru opcji "za pobraniem" dodatkowa opłata wynosi 4 zł
+ 1% wartości pobrania.
2. W przypadku płatności
przelewem powyższy termin wydłuża się o czas realizacji przelewu.
V. WYSYŁKA
1. Towar wysyłamy w ciągu 48h po zaksięgowaniu
należności za towar. Zamówiony towar dostarczamy wyłącznie za
pośrednictwem firm kurierskich. Nie jest możliwe dokonanie wysyłki za
pośrednictwem Poczty Polskiej. Usługi transportowe obejmują dostarczenie towaru
pod wskazanym adresem. Jeśli dostarczane są artykuły na paletach - Kupujący
osobiście musi zorganizować rozpakowanie i wniesienie towaru z palety do
lokalu.
2. Kupujący pokrywa koszty dostawy (z wyjątkiem promocji trwających w danym okresie) i wynosi ona do 20zł brutto w przypadku paczek o wadze do 30kg i o długości do 1m. Kwota dostawy większych/cięższych paczek ustalana będzie indywidualnie, a informacja o niej przesłana do Klienta drogą e-mailową. Wszystkie wysyłane towary podlegają ubezpieczeniu w firmie kurierskiej.
3. Firma kurierska dostarcza
przesyłki w ciągu 1-2 dni roboczych po wysyłce z naszego magazynu. Nie
odpowiadamy za opóźnienia w dostawie przesyłek przez firmy kurierskie.
4. Sklep zastrzega sobie prawo do
realizacji zamówień w osobnych partiach po uprzednim uzgodnieniu i potwierdzeniu
tego e-mailem, faxem lub telefonicznie z Klientem.
5. Przed odebraniem przesyłki, w obecności
kuriera, należy sprawdzić stan opakowania. Jeśli przesyłka nosi ślady
uszkodzenia lub otwierania nie należy jej przyjmować, a w obecności kuriera
sporządzić odpowiedni protokół zgodny z przepisami firmy dostarczającej
przesyłkę. W innym przypadku reklamacje dotyczące uszkodzenia towaru podczas transportu
nie będą przyjmowane.
6. W przypadku nieodebrania przez
klienta towaru wysłanego przez sklep, klient zostanie obciążony kosztami
związanymi ze zwrotem niedoręczonej przesyłki [wynika to z Rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004r. w sprawie warunków wykonywania
powszechnych usług pocztowych w § 37 stanowi, iż za czynności związane ze zwrotem
przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego do nadawcy (po wyczerpaniu
możliwości doręczenia lub wydania odbiorcy) pobiera się opłatę] oraz ponownej
jej wysyłki. W przypadku powrotu przesyłki do sklepu i niemożności kontaktu z
klientem, przesyłka ta będzie przechowywana przez okres dwóch miesięcy. Po tym
okresie zawartość przesyłki ulega przepadkowi na rzecz sklepu, a wpłacone
wcześniej pieniądze nie będą zwracane.
7. Sklep przewiduje możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru po uprzednim umówieniu spotkania w siedzibie firmy z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.
VI. REKLAMACJE
1. W przypadku stwierdzenia przez
Kupującego wad otrzymanego towaru, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym
Sprzedawcę niezwłocznie drogą elektroniczną (na adres e-mail: domidea@domidea.net)
nie później jednak niż w terminie 10 dni od stwierdzenia wady. W przypadku
niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z protokołem niezgodności, a
także ewentualne oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązań, należy
odesłać za pomocą firmy kurierskiej wskazanej przez sklep. WAŻNE: Po otrzymaniu
towaru, należy starannie rozpakować przedmiot dbając o nie uszkodzenie
oryginalnego opakowania, w które należy zapakować reklamowany towar z powrotem
w celu odesłania go do Sklepu.
2. Ustosunkowujemy się do żądań
Klienta w terminie 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia niezgodności towaru.
Jeżeli sprawa będzie wymagała opinii uprawnionego rzeczoznawcy lub ekspertyzy
firmy zewnętrznej, termin ten może zostać wydłużony. Jeżeli w ciągu 14 dni
sklep nie ustosunkuje się do żądań Klienta, żądanie uznaje się za uzasadnione.
3. Koszty, związane z odesłaniem
towaru reklamowanego, sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki i
rozpatrzeniu reklamacji. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny,
pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu
wyczerpania nakładu), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub
zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.
4. Gdy realizacja żądań Klienta
wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy
ponosi sklep.
5. Reklamacje dotyczące uszkodzeń
mechanicznych powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko po
sporządzeniu protokołu szkody w obecności kuriera.
6. Wszystkie towary dostępne w
sklepie objęte są gwarancją producenta oraz są fabrycznie nowe.
VII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY (ZWROTY)
1. Klient może odstąpić od
zawartej umowy kupna w terminie 14 dni licząc od daty dostarczenia towaru do
Klienta, poprzez zwrot towaru w stanie nienaruszonym (zapieczętowanym),
nienoszącym śladów użytkowania, w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu. Koszt
usługi transportowej świadczonej przez przewoźnika (koszt odesłania towaru do
sklepu) pokrywa w tym przypadku Klient.
W przypadku, gdy zwracany towar został dostarczony do klienta z zerowym kosztem dostawy - koszt dostawy zostanie odliczony od ceny zwracanego towaru (koszt dostawy zależy od wagi i rozmiarów wysyłanych towarów i waha się w granicach 35.00 zł za paczki do 30 kg, 75.00 zł za paczki do 50 kg oraz 180.00 zł brutto za towar wysyłany na palecie. Jeśli paleta była niestandardowa np. przedłużona ze względu na rozmiary zamawianego towaru, koszt takiego transportu jest wyższy i będzie podawany klientowi). Jeżeli zwracany towar zostanie odesłany w opakowaniu nieoryginalnym Sklep zastrzega sobie prawo do potrącenia kosztu opakowaniu z zwracanej kwoty. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
2. Aby odstąpić od umowy zawartej
na odległość klient zobowiązany jest odesłać zamówienie z otrzymaną specyfikacją
i paragonem fiskalnym lub Fakturą VAT. Klient zobowiązany jest również złożyć
pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (zwrocie) drogą email na adres:
domidea@domidea.net. Klient nie musi podawać przyczyny zwrotu. Zwracany towar
należy odesłać na adres magazynu, który zostanie podany klientowi w odpowiedzi
na wiadomość mailową, którą wyśle.
3. Sklep zastrzega sobie prawo do
odstąpienia od realizacji kolejnych zamówień złożonych przez Klienta, który
zwracał zamówiony towar, bez podania przyczyny.
4. Przesyłki odsyłane do sklepu
za pobraniem nie będą przez sklep odbierane.
5. Przesyłki wysłane na koszt
sklepu również nie będą przez sklep odbierane.
6. Zwrot kwoty zamówienia możliwy
jest po przesłaniu do Sklepu podpisanej przez klienta faktury korygującej.
7. Towary sprowadzane na
zamówienie dla Klienta nie podlegają zwrotowi.
8. Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją producenta.
VIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Informacje wskazane poniżej
zostają Użytkownikowi udostępniane także w momencie zbierania jego danych
osobowych na stronach Sklepu.
2. Administratorem danych osobowych
Użytkownika Sklepu jest Domidea Projektowanie i wystrój wnętrz. Administrator
przetwarza dane osobowe Użytkowników Sklepu zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o
Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”).
3. Kontakt do Administratora w
sprawie ochrony danych osobowych – domidea@domidea.net lub adres pocztowy w pkt
I 1.
4. Dane osobowe Użytkowników Sklepu
są przetwarzane m.in. w następującym zakresie: I. W celu wykonywania zawartych
z Użytkownikiem umów sprzedaży towarów ze Sklepu - podstawą przetwarzania
danych będzie w tym wypadku umowa zawarta z Administratorem poprzez akceptację
regulaminu Sklepu;
II. W celu prowadzenia konta Użytkownika
Sklepu - podstawą przetwarzania danych będzie w tym wypadku umowa zawarta z
Administratorem poprzez założenie konta i akceptację regulaminu Sklepu;
III. W celu przeprowadzania
procesów reklamacyjnych - w tym wypadku podstawą przetwarzania jest obowiązek
Administratora wynikający z przepisu prawa dotyczących rękojmi za wady rzeczy
sprzedanej;
IV.
Jeżeli Użytkownik wyrazi na to odrębne zgody, na podany adres e-mail
Użytkownika albo jego nr telefonu, może być wysyłana informacja handlowa
dotyczącą towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie, w tym ofert promocyjnych
– w tym wypadku podstawą przetwarzania danych Użytkownika jest jego zgoda,
która nie jest obowiązkowa i może być cofnięta w każdej chwili;
V. W celu kierowania do Użytkownika
na stronie Sklepu zindywidualizowanych komunikatów marketingowych np. w formie
sugestii zakupu towarów z wykorzystaniem profilowania. Komunikaty będą
przygotowane w oparciu o analizę dokonanych przez Użytkownika zakupów – podstawą
przetwarzania danych Użytkownika w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony
interes Administratora polegający na marketingu towarów oferowanych w Sklepie;
VI.
W celach marketingowych - na podany przez Użytkownika adres do doręczeń
Administrator od czasu do czasu wysyłać informacje o ofercie Sklepu lub ofercie
jego partnerów handlowych – podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika
w tym zakresie będzie prawnie uzasadniony interes Administratora lub jego
partnerów polegający na marketingu wskazanych w ofercie towarów; Użytkownik
może w każdej chwili sprzeciwić się przetwarzaniu jego danych osobowych w
powyższym zakresie kontaktując się ze Sklepem,
VII. W celach statystycznych dla
wewnętrznych potrzeb Administratora – w tym wypadku podstawą przetwarzania
będzie prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zbieraniu
informacji umożliwiających rozwijanie działalności i dostosowywanie usług do
potrzeb Użytkowników Sklepu,
VIII. W celu potwierdzenia
wykonania przez Administratora jego obowiązków oraz dochodzenia roszczeń lub
obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi,
zapobiegania lub wykrywania oszustw – podstawą przetwarzania danych Użytkownika
w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest
ochrona praw, potwierdzenie wykonania obowiązków i uzyskanie z tego tytułu
należnego wynagrodzenia od klientów Administratora.
5. Dokonując zakupów w Sklepie
Użytkownik podaje określone dane osobowe, niezbędne do wykonania umowy sprzedaży.
Odmowa podania danych koniecznych do realizacji zamówienia skutkuje brakiem
możliwości wykonania przez Sklep umowy sprzedaży. Nie jest obowiązkowe
wyrażenie przez Użytkownika zgody na otrzymywanie informacji handlowej na
podany adres e-mail lub podany nr telefonu dla realizacji zawartej umowy
sprzedaży Towarów. Jeżeli zgoda zostanie wyrażona, będzie mogła być cofnięta w
każdym czasie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania
sprzed cofnięcia.
6. Administrator będzie udostępniał dane osobowe Użytkownika podmiotom, które współpracują z nami przy wykonaniu umowy sprzedaży zakupionych przez Użytkownika towarów, w tym odbioru płatność za zakupione towary, jak również dostarczenia towarów.
7. Przekazane przez Użytkownika
dane osobowe będą przetwarzane w okresie niezbędnym do realizacji umowy
sprzedaży, a także roszczeń reklamacyjnych, jak również potwierdzenia wykonania
obowiązków Administratora oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed
roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi.
8. Administrator stosuje
zabezpieczenia informatyczne i organizacyjne mające na celu zminimalizowanie
ryzyka wycieku danych, ich zniszczenia, dezintegracji, takich jak: system
firewall, systemy zabezpieczeń antywirusowe i antyspamowe, wewnętrzne procedury
dostępu, przetwarzania danych i odtwarzania awaryjnego, a także system kopii
zapasowych działający na wielu poziomach. Sklep zapewniają bardzo wysoki poziom
bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu wysokiego poziomu szyfrowania połączenia
HTTPS/SSL zgodnie z przyjętymi najlepszymi praktykami, współpracuje ze
starannie dobranym dostawcą usług hostingowych.
9. Na zasadach określonych w RODO
Użytkownikowi przysługują następujące prawa w związku z przetwarzaniem jego
danych osobowych przez Administratora w związku z prowadzeniem Sklepu: prawo
dostępu do danych, ich aktualizacji, prawo żądania przeniesienia danych, ich
usunięcia, zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych oraz prawo żądania ograniczenia
ich przetwarzania.
10. Użytkownikowi przysługuje prawo
do zgłoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika przez Administratora.
11. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Domidea Projektowanie i Wystrój wnętrz, danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Informacje znajdujące się na
stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu
Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na
stronie internetowej Sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na
warunkach podanych w opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży
następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez Klienta na
liście przewozowym przesyłki.
2. Strony oświadczają, iż w
przypadku wystąpienia sporów będą dążyć do polubownego ich rozwiązania.
3. W przypadku niemożności
polubownego rozwiązania sporu, rozstrzygnięcia w ww. zakresie poddane będą
sądom powszechnym właściwym miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
4. W sprawach nieuregulowanych
niniejszymi postanowieniami OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.