I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Właścicielem sklepu internetowego (zwanej dalej sklepem) jest Domidea projektowanie i wystrój wnętrz Katarzyna Niemiec z siedzibą w Zielonej Górze 65-175 przy ul. Staszica 9/9U, posiadająca numery NIP 9730229607 oraz REGON 970562652.

2.  Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet. Warunkiem dokonania zamówienia w sklepie jest wypełnienie formularza zamówienia oraz akceptacja zawartych w nim warunków i kosztów dostawy.

3. Klientem nazywa się osobę lub firmę/instytucję, która wypełniła formularz rejestracyjny lub zgłoszeniowy. Zamówień w Sklepie mogą dokonywać tylko osoby pełnoletnie.

II. OFERTA

1. Wszystkie produkty oferowane przez sklep są nowe,  nieużywane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

2. Wszystkie ceny podane na stronach internetowych są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta dla wersji produktu zgodnej z opisem towaru. Prezentowane zdjęcie może odbiegać od wersji z opisu.

3. Oferta prezentowana na stronach sklepu nie jest stanem magazynowym sklepu. Część prezentowanych towarów dostępna jest od ręki (w opisie produktu widnieje wówczas informacja: "Dostępne w 24h" ). Pozostałe towary są zamawiane przez sklep po złożeniu zamówienia przez Klienta.

4. Wszystkie ceny produktów znajdujących się w ofercie sklepu mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i nast. Kodeksu Cywilnego. Sklep zastrzega sobie możliwość odwołania lub ograniczenia części oferty, organizowania oraz odwoływania akcji promocyjnych oraz zmian asortymentu i cen towarów bez podania przyczyny.

5. W przypadku podania nieprawdziwych, nie pełnych lub błędnych danych - Sprzedający spróbuje skontaktować się z Kupującym w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. Jeśli kontakt nie będzie możliwy Sprzedający może odstąpić od umowy sprzedaży.

6. Terminy realizacji zamówień są opisane przy każdym produkcie. UWAGA: produkty należące do kategorii DOSTĘPNE 24 oraz inne z pozostałych kategorii są realizowane i wysyłane po otrzymaniu zapłaty. Natomiast przy poszczególnych produktach podana jest informacja o konieczności pozyskania informacji od producenta o zbliżonym terminie dostawy, wtedy realizacja zamówienia sięga terminem  nawet do 10 tygodni o czym Klient zostanie poinformowany przez sklep drogą elektroniczną lub telefoniczną. Klient ma prawo odstąpienia od zakupu w przypadku zbyt długiego terminu oczekiwania na zamówienie.

7. Sklep dokłada należytych starań, aby prezentowane na stronie internetowej zdjęcia  i opisy towarów były zgodne z ich rzeczywistymi cechami.

8. Jeśli cechy oferowanych towarów odbiegają od prezentowanych zdjęć, jest to wyraźnie zaznaczone w opisie towaru. Taka sytuacja może dotyczyć wersji kolorystycznej lub innej cechy tego samego towaru.

9. Z przyczyn niezależnych od sklepu przedstawione terminy dostaw mogą ulec wydłużeniu. Nieznaczne wydłużenie terminu dostawy nie stanowi podstawy do odstąpienia od realizacji umowy bez akceptacji sklepu oraz Klienta. W przypadku znacznego wydłużenia terminu realizacji, Kupujący ma prawo odstąpić od zamówienia a Sklep zwróci wpłaconą za dany produkt zaliczkę Kupującemu.

10. Promocje organizowane przez sklep nie łączą się z innymi oraz nie obowiązują na nie wcześniej udzielone rabaty.       


III. ZAMÓWIENIE

1. Podstawą realizacji zamówienia jest kompletne i zgodne z prawdą wypełnienie formularza zakupu

2. Przy każdym towarze podany jest czas realizacji zamówienia. Jest to czas, który potrzebujemy, aby skompletować zamówione towary i zrealizować wysyłkę. W przypadku, gdy czas realizacji byłby dłuższy niż podany na naszych stronach, kontaktujemy się z kupującym, aby potwierdzić realizację zamówienia oraz uzgodnić propozycję terminu.

3. Sklep zastrzega sobie prawo do odstąpienia od transakcji sprzedaży w przypadku braku dostępności towaru u dostawcy. Wpłacone przez Klienta środki pieniężne zostaną wówczas zwrócone na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.

4. Korektę do swojego zamówienia klient może wprowadzać tylko do momentu wysłania przez sklep potwierdzenia przyjęcia zamówienia do klienta. Klient może również wycofać swoje zamówienie zanim zostanie ono potwierdzone przez sklep. W wypadku opłaconego zamówienia sklep zwraca wpłacone pieniądze pomniejszone o koszty obsługi bankowej i księgowej.

5. Po potwierdzeniu zamówienia towarów niedostępnych w magazynie, Klient jest zobowiązany do wpłacenia zaliczki w wysokości 30% ceny brutto towaru. Pozostałe 70% ceny Klient wpłaci przed odbiorem towaru, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem.

6. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, które zawiera niekompletne dane, np. błędny adres wysyłkowy, brak adresu e-mail, które są niezbędne do zrealizowania zamówienia. Również zamówienia, które nie zostaną opłacone w terminie 7 dni roboczych od dnia ich złożenia będą uznawane za nieaktualne i nie będą realizowane. Wyjątek stanowią indywidualne ustalenia między klientem a sklepem.

7. Na wszystkie towary sprzedawane w naszym sklepie wystawiamy faktury VAT.

8. Jeśli faktura ma zostać wystawiona na firmę lub instytucję, należy podać nazwę podmiotu, dane oraz NIP. Dokonując zakupu w sklepie klient wyraża zgodę na wystawienie faktury bez podpisu.

 

IV. PŁATNOŚĆ ZA ZAMÓWIONY TOWAR

1. Możliwe są następujące formy płatności:

i. Przelewem. Jeśli towar jest dostępny w magazynie, rezerwujemy go i przesyłamy e-mail zawierający nasz numer rachunku bankowego. Po zaksięgowaniu wpłaty towar zostaje wysłany do Klienta. Przy braku dostępności towaru Klient zobowiązany jest do wpłaty zaliczki w wysokości 30% ceny towaru. Po przesłaniu towaru przez producenta do sklepu, Klient zostaje o tym fakcie powiadomiony i poproszone o wpłacenie pozostałej części ceny towaru. Po zaksięgowaniu tej wpłaty towar zostaje wysłany do klienta. 

ii. Za pobraniem - w przypadku towarów dostępnych w magazynie. Jeśli towar wymaga uprzedniego zamówienia, Klient zobowiązany jest do przekazania na konto sklepu 30% ceny brutto towaru. W przypadku wyboru opcji "za pobraniem" dodatkowa opłata wynosi 4 zł + 1% wartości pobrania.

2. W przypadku płatności przelewem powyższy termin wydłuża się o czas realizacji przelewu.

 

V. WYSYŁKA

1. Towar wysyłamy w ciągu 48h po zaksięgowaniu należności za towar.  Zamówiony towar dostarczamy wyłącznie za pośrednictwem firm kurierskich. Nie jest możliwe dokonanie wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej. Usługi transportowe obejmują dostarczenie towaru pod wskazanym adresem. Jeśli dostarczane są artykuły na paletach - Kupujący osobiście musi zorganizować rozpakowanie i wniesienie towaru z palety do lokalu. 

2. Kupujący pokrywa koszty dostawy (z wyjątkiem promocji trwających w danym okresie) i wynosi ona do 20zł brutto w przypadku paczek o wadze do 30kg i o długości do 1m. Kwota dostawy większych/cięższych paczek ustalana będzie indywidualnie, a informacja o niej przesłana do Klienta drogą e-mailową. Wszystkie wysyłane towary podlegają ubezpieczeniu w firmie kurierskiej.

3. Firma kurierska dostarcza przesyłki w ciągu 1-2 dni roboczych po wysyłce z naszego magazynu. Nie odpowiadamy za opóźnienia w dostawie przesyłek przez firmy kurierskie.

4. Sklep zastrzega sobie prawo do realizacji zamówień w osobnych partiach po uprzednim uzgodnieniu i potwierdzeniu tego e-mailem, faxem lub telefonicznie z Klientem.

5.  Przed odebraniem przesyłki, w obecności kuriera, należy sprawdzić stan opakowania. Jeśli przesyłka nosi ślady uszkodzenia lub otwierania nie należy jej przyjmować, a w obecności kuriera sporządzić odpowiedni protokół zgodny z przepisami firmy dostarczającej przesyłkę. W innym przypadku reklamacje dotyczące uszkodzenia towaru podczas transportu nie będą przyjmowane.

6. W przypadku nieodebrania przez klienta towaru wysłanego przez sklep, klient zostanie obciążony kosztami związanymi ze zwrotem niedoręczonej przesyłki [wynika to z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych w § 37 stanowi, iż za czynności związane ze zwrotem przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego do nadawcy (po wyczerpaniu możliwości doręczenia lub wydania odbiorcy) pobiera się opłatę] oraz ponownej jej wysyłki. W przypadku powrotu przesyłki do sklepu i niemożności kontaktu z klientem, przesyłka ta będzie przechowywana przez okres dwóch miesięcy. Po tym okresie zawartość przesyłki ulega przepadkowi na rzecz sklepu, a wpłacone wcześniej pieniądze nie będą zwracane.

7. Sklep przewiduje możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru po uprzednim umówieniu spotkania w siedzibie firmy z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.


VI. REKLAMACJE

1. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego wad otrzymanego towaru, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę niezwłocznie drogą elektroniczną (na adres e-mail: domidea@domidea.net) nie później jednak niż w terminie 10 dni od stwierdzenia wady. W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z protokołem niezgodności, a także ewentualne oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązań, należy odesłać za pomocą firmy kurierskiej wskazanej przez sklep. WAŻNE: Po otrzymaniu towaru, należy starannie rozpakować przedmiot dbając o nie uszkodzenie oryginalnego opakowania, w które należy zapakować reklamowany towar z powrotem w celu odesłania go do Sklepu.    

2. Ustosunkowujemy się do żądań Klienta w terminie 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia niezgodności towaru. Jeżeli sprawa będzie wymagała opinii uprawnionego rzeczoznawcy lub ekspertyzy firmy zewnętrznej, termin ten może zostać wydłużony. Jeżeli w ciągu 14 dni sklep nie ustosunkuje się do żądań Klienta, żądanie uznaje się za uzasadnione.

3. Koszty, związane z odesłaniem towaru reklamowanego, sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania nakładu), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.

4. Gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep.

5. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko po sporządzeniu protokołu szkody w obecności kuriera.

6. Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją producenta oraz są fabrycznie nowe.

 

VII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY (ZWROTY)

1. Klient może odstąpić od zawartej umowy kupna w terminie 14 dni licząc od daty dostarczenia towaru do Klienta, poprzez zwrot towaru w stanie nienaruszonym (zapieczętowanym), nienoszącym śladów użytkowania, w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu. Koszt usługi transportowej świadczonej przez przewoźnika (koszt odesłania towaru do sklepu) pokrywa w tym przypadku Klient.

W przypadku, gdy zwracany towar został dostarczony do klienta z zerowym kosztem dostawy - koszt dostawy zostanie odliczony od ceny zwracanego towaru (koszt dostawy zależy od wagi i rozmiarów wysyłanych towarów i waha się w granicach 35.00 zł za paczki do 30 kg, 75.00 zł za paczki do 50 kg oraz 180.00 zł brutto za towar wysyłany na palecie. Jeśli paleta była niestandardowa np. przedłużona ze względu na rozmiary zamawianego towaru, koszt takiego transportu jest wyższy i będzie podawany klientowi). Jeżeli zwracany towar zostanie odesłany w opakowaniu nieoryginalnym Sklep zastrzega sobie prawo do potrącenia kosztu opakowaniu z zwracanej kwoty. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.

2. Aby odstąpić od umowy zawartej na odległość klient zobowiązany jest odesłać zamówienie z otrzymaną specyfikacją i paragonem fiskalnym lub Fakturą VAT. Klient zobowiązany jest również złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (zwrocie) drogą email na adres: domidea@domidea.net. Klient nie musi podawać przyczyny zwrotu. Zwracany towar należy odesłać na adres magazynu, który zostanie podany klientowi w odpowiedzi na wiadomość mailową, którą wyśle.

3. Sklep zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji kolejnych zamówień złożonych przez Klienta, który zwracał zamówiony towar, bez podania przyczyny.

4. Przesyłki odsyłane do sklepu za pobraniem nie będą przez sklep odbierane.

5. Przesyłki wysłane na koszt sklepu również nie będą przez sklep odbierane.

6. Zwrot kwoty zamówienia możliwy jest po przesłaniu do Sklepu podpisanej przez klienta faktury korygującej.

7. Towary sprowadzane na zamówienie dla Klienta nie podlegają zwrotowi.

8. Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją producenta.


VIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

1. Informacje wskazane poniżej zostają Użytkownikowi udostępniane także w momencie zbierania jego danych osobowych na stronach Sklepu.

2. Administratorem danych osobowych Użytkownika Sklepu jest Domidea Projektowanie i wystrój wnętrz. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Sklepu zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”).

3. Kontakt do Administratora w sprawie ochrony danych osobowych – domidea@domidea.net lub adres pocztowy w pkt I 1.

4. Dane osobowe Użytkowników Sklepu są przetwarzane m.in. w następującym zakresie: I. W celu wykonywania zawartych z Użytkownikiem umów sprzedaży towarów ze Sklepu - podstawą przetwarzania danych będzie w tym wypadku umowa zawarta z Administratorem poprzez akceptację regulaminu Sklepu;

II. W celu prowadzenia konta Użytkownika Sklepu - podstawą przetwarzania danych będzie w tym wypadku umowa zawarta z Administratorem poprzez założenie konta i akceptację regulaminu Sklepu;

III. W celu przeprowadzania procesów reklamacyjnych - w tym wypadku podstawą przetwarzania jest obowiązek Administratora wynikający z przepisu prawa dotyczących rękojmi za wady rzeczy sprzedanej;

IV.  Jeżeli Użytkownik wyrazi na to odrębne zgody, na podany adres e-mail Użytkownika albo jego nr telefonu, może być wysyłana informacja handlowa dotyczącą towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie, w tym ofert promocyjnych – w tym wypadku podstawą przetwarzania danych Użytkownika jest jego zgoda, która nie jest obowiązkowa i może być cofnięta w każdej chwili;

V. W celu kierowania do Użytkownika na stronie Sklepu zindywidualizowanych komunikatów marketingowych np. w formie sugestii zakupu towarów z wykorzystaniem profilowania. Komunikaty będą przygotowane w oparciu o analizę dokonanych przez Użytkownika zakupów – podstawą przetwarzania danych Użytkownika w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na marketingu towarów oferowanych w Sklepie;

VI.  W celach marketingowych - na podany przez Użytkownika adres do doręczeń Administrator od czasu do czasu wysyłać informacje o ofercie Sklepu lub ofercie jego partnerów handlowych – podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika w tym zakresie będzie prawnie uzasadniony interes Administratora lub jego partnerów polegający na marketingu wskazanych w ofercie towarów; Użytkownik może w każdej chwili sprzeciwić się przetwarzaniu jego danych osobowych w powyższym zakresie kontaktując się ze Sklepem,

VII. W celach statystycznych dla wewnętrznych potrzeb Administratora – w tym wypadku podstawą przetwarzania będzie prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zbieraniu informacji umożliwiających rozwijanie działalności i dostosowywanie usług do potrzeb Użytkowników Sklepu,

VIII. W celu potwierdzenia wykonania przez Administratora jego obowiązków oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi, zapobiegania lub wykrywania oszustw – podstawą przetwarzania danych Użytkownika w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest ochrona praw, potwierdzenie wykonania obowiązków i uzyskanie z tego tytułu należnego wynagrodzenia od klientów Administratora.

5. Dokonując zakupów w Sklepie Użytkownik podaje określone dane osobowe, niezbędne do wykonania umowy sprzedaży. Odmowa podania danych koniecznych do realizacji zamówienia skutkuje brakiem możliwości wykonania przez Sklep umowy sprzedaży. Nie jest obowiązkowe wyrażenie przez Użytkownika zgody na otrzymywanie informacji handlowej na podany adres e-mail lub podany nr telefonu dla realizacji zawartej umowy sprzedaży Towarów. Jeżeli zgoda zostanie wyrażona, będzie mogła być cofnięta w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania sprzed cofnięcia.

6. Administrator będzie udostępniał dane osobowe Użytkownika podmiotom, które współpracują z nami przy wykonaniu umowy sprzedaży zakupionych przez Użytkownika towarów, w tym odbioru płatność za zakupione towary, jak również dostarczenia towarów.

7. Przekazane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w okresie niezbędnym do realizacji umowy sprzedaży, a także roszczeń reklamacyjnych, jak również potwierdzenia wykonania obowiązków Administratora oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Administratorowi.

8. Administrator stosuje zabezpieczenia informatyczne i organizacyjne mające na celu zminimalizowanie ryzyka wycieku danych, ich zniszczenia, dezintegracji, takich jak: system firewall, systemy zabezpieczeń antywirusowe i antyspamowe, wewnętrzne procedury dostępu, przetwarzania danych i odtwarzania awaryjnego, a także system kopii zapasowych działający na wielu poziomach. Sklep zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu wysokiego poziomu szyfrowania połączenia HTTPS/SSL zgodnie z przyjętymi najlepszymi praktykami, współpracuje ze starannie dobranym dostawcą usług hostingowych.

9. Na zasadach określonych w RODO Użytkownikowi przysługują następujące prawa w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych przez Administratora w związku z prowadzeniem Sklepu: prawo dostępu do danych, ich aktualizacji, prawo żądania przeniesienia danych, ich usunięcia, zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych oraz prawo żądania ograniczenia ich przetwarzania.

10. Użytkownikowi przysługuje prawo do zgłoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika przez Administratora.

11. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Domidea Projektowanie i Wystrój wnętrz, danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności.


IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej Sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez Klienta na liście przewozowym przesyłki.

2. Strony oświadczają, iż w przypadku wystąpienia sporów będą dążyć do polubownego ich rozwiązania.

3. W przypadku niemożności polubownego rozwiązania sporu, rozstrzygnięcia w ww. zakresie poddane będą sądom powszechnym właściwym miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi postanowieniami OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.